فیلم مستند "حقوق بشر" درباره اذیت و آزار یک خاخام یهودی توسط صهیونیست هاست
محمدرضا اسلاملو :
فیلم مستند "حقوق بشر" درباره اذیت و آزار یک خاخام یهودی توسط صهیونیست هاست
 
تاريخ : شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۹
 


 


 


 


 


محمدرضا اسلاملو، مستندساز پیش‌کسوت کشورمان خبر داد فیلم مستند « حقوق بشر » که در رابطه با اذیت و آزار یک خاخام یهودی از سوی صهیونیست‌ها است برای جشنواره فیلم‌های مستند الجزیره پذیرفته شده است.


 وی در گفتگو با هنرنیوز گفت: آقای فریدمن یک خاخام یهودی است که بدون واهمه و ترس و در قلب اروپا یک فرد ضد صهیونیست است و همین عامل موجب تهدید وی و خانواده‌اش به قتل شده است.


این مستندساز ادامه داد : آقای "فریدمن" که چند بار نیز به ایران سفر کرده است و حتی یکی از شخصیت‌های مطرح دعوت شده به کنفرانس هلوکاست به تهران بود به خاطر اعتقاداتش از ابتدا مخالف هلوکاست و ضد صهیونیست اما بعد از حضور در کنفرانس هلوکاست که در تهران برگزار گردید وی بیشتر مورد اذیت و آزار و تهدید قرار گرفت به گفته‌ی اسلاملو، آقای فریدمن یک شخصیت رسانه‌ای است و صهیونیست‌های مقیم اتریش او و خانواده‌اش را تهدید به قتل کرده‌اند و حتی فرزندان او را به مدرسه راه نمی‌دهند.


 وی اضافه کرد : من طی سفری به وین و مصاحبه با فریدمن و همسرش متوجه شدم که آنان در قلب اروپا و در جامعه‌ای که مدعی آزادی و حقوق بشر است؛ مظلوم واقع شده‌اند و از ابتدایی‌ترین حقوق بشر محروم‌اند.


اسلاملو،حمله به منزل فریدمن، شکسته شدن شیشه‌های منزل آن، تهدید به قتل، اذیت و آزار فریدمن و خانواده‌اش، تحت مراقبت بودن آنها از سوی ماموران موساد،عدم ورود فرزندان او به مدرسه را نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر نسبت به "فریدمن" و خانواده‌اش اعلام کرد.


وی یادآور شد : علی‌رغمی که هیچ‌ فیلم‌سازی حق مطرح کردن موضوع بایکوت شدن وضعیت زندگی فریدمن را ندارد اما من به یاری خداوند این موضوع را دستمایه‌ی فیلمی 50 دقیقه‌ای به نام "حقوق بشر" کردم و تمام ظلم‌هایی را که به او و خانواده‌اش شده بود را به تصویر کشانیدم.


وی ادامه داد : خیلی جالب است که حتی پلیس اتریش هم از او دفاع نمی‌کند و تنها تعداد اندکی از مسلمانان شهر وین طی تظاهراتی از او دفاع کردند. و همه‌ی این تصاویر نیز در فیلم وجود دارد.


این مستندساز افزود‌: بنده طی مدتی که مشغول ساخت این فیلم مستند بودم بارها تهدید به قتل و اذیت شدم و حتی در خیابان خلوتی در حین فیلمبرداری به بنده حمله شد که تمامی این ماجرا نیز در فیلم گنجانده شده است.


اسلاملو با بیان اینکه طی ده روز که من این فیلم را در وین تصویربرداری می‌کردم شبانه‌روز تحت تعقیب صهیونیست‌ها بودم. وی اضافه کرد : خوشبختانه علی‌رغم همه‌ی تهدیدها این فیلم ساخته شد و بعد از پخش شدن از کانال پرس تی‌وی؛ این فیلم در جشنواره فیلم‌های مستند الجزیره که در دوحه‌ی قطر برگزار می‌شود برگزیده شد که علاوه بر حضور در جشنواره نمایش عمومی خواهد داشت.


اسلاملو که تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمبرداری این فیلم مستند را برعهده دارد گفت : امیدواریم با این فیلم بتوانیم تبلیغ موثری بر علیه‌ صهیونیست داشته باشیم و معتقدم این فیلم در جشنواره دوحه سر و صدا خواهد کرد و به همین جهت صهیونیزم‌ها احتمالاً برنامه‌هایی برای مقابله با آن را تدارک دیدند.


وی ابراز امیدواری کرد که با پخش مستند حقوق بشر جو مناسبی بر علیه صهیونیست گشوده شود تا مردم دنیا متوجه ظلم و ستم صهیونیست‌ها شوند.


اسلاملو با بیان اینکه این فیلم در جشنواره شهید آوینی نیز پذیرفته شده است خبر داد که زمان ساخت این فیلم مستند، بهار سال گذشته بوده است.


وی ادامه داد : امیدوارم در جشنواره فیلم‌های مستند الجزیره روابط عمومی خوبی نسبت به این فیلم ایجاد شود و کانالی برای ساخت فیلم های ضد صهیونیست باز شود.


وی در خاتمه ادامه داد : شعار من در خصوص این فیلم و صهیونیست این است که « باید صهیونیست‌ها را تا دروازه‌های جهنم بدرقه کرد »
کد خبر: 4642
Share/Save/Bookmark